طبق آمار كانادا ، حدود 400000 كانادايي بالاي 25 سال تحصيلات بعد از متوسطه را در برنامه هاي هنرهاي تجسمي و هنرهاي نمايشي به پايان رسانده اند. اين يك عدد حيرت انگيز است، اما يك چيز كاملاً تعجب آور نيست. ساير يافته هاي آمار كانادا نشان مي دهد كه هنرمندان، به عنوان يك گروه، به طور مرتب از سطح بالاتري از پيشرفت تحصيلي نسبت به نيروي كار ملي برخوردار هستند.
با اين حال، مكاتب هنري امروز تقريباً از اولين آنها، كه در اواخر دهه 1800 در كانادا افتتاح شده اند، قابل تشخيص نيستند. با تغيير شيوه هاي هنري، تلفيق فزاينده فن آوري و رويكردهاي بين رشته اي، معقول است كه مكاتب هنري نيز اين تغييرات را منعكس كنند. در بعضي از مدارس، برنامه هاي سنتي مبتني بر استوديو رويكردهاي خود را دوباره تقويت مي كنند. از طرف ديگر، برنامه هاي تازه توسعه يافته و عميقاً آينده نگر، مؤلفه هاي بصري و خلاق مدرسه هنر را به خود اختصاص مي دهند اما آنها را به روش هاي مختلفي اعمال مي كنند.
در اين مطلب چند برنامه و آموزش منحصر به فرد در سراسر كانادا آورده شده كه در حال خلق هنرمندان، طراحان و مجريان فردا هستند.
MINOR فضايي در دانشگاه هنر و طراحي EMRY CARR
محور اصلي تمرينات اجتماعي دانشگاه اميلي كار و كارآفرينان جزئي جامعه كه درگير هنر و فرهنگ اجتماعي هستند اين است كه مشاركت را به چالش مي كشند، قدرت را به چالش مي كشند و در بين رشته ها صحبت مي كنند، آنها با درك عميق از زيبايي شناسي اين كار را انجام مي دهند. با اتصال دانشجويان به انواع مختلف جامعه، اين خوشه منحصر به فرد از دوره ها و سمينارهاي استوديويي بين رشته اي، تابعيت قوي را به هسته اصلي آموزش عالي باز مي گرداند.
طراحي رسانه هاي رايانه اي در دانشگاه كالري
برنامه طراحي محاسبات دانشگاه كالگري كاملاً بين رشته اي است و به دانشجويان اين امكان را مي دهد تا در "تقاطع هنر، موسيقي، نمايش، طراحي و علوم رايانه" تحقيق كنند. اين برنامه كه مدرك كارشناسي ارشد يا دكتراي فلسفه (PhD) را ارائه مي دهد ، "يك برنامه تحقيقاتي محور است كه در دانشكده علوم قرار دارد تا هنر، و هريك از دانشجويان داراي دو ناظر هستند: يكي در علم كامپيوتر و ديگري در حوزه ديگر مانند هنر ، "جان آيوكاك ، مدير برنامه CMD توضيح مي دهد. "اين به دانش آموزان ما اجازه مي دهد تا از متخصصان در چندين رشته راهنمايي بگيرند و ساختاري به آنها مي دهد كه بتوانند كارهاي بين رشته اي را انجام دهند."
ART ABORIGINAL UNIVERSITY BRANDON
برنامه هنري بومي يكي از تنها برنامه هاي معتبر در كشور است كه هم در هنر و طراحي بومي هم جزئي و هم عمده را ارائه مي دهد. پيتر مورين ، استاديار مي گويد: "برنامه ما به قدرت عمل و توليد خلاق بومي معتقد است." "ما تاريخ هاي متمايز را در كنار نمونه هاي سنتي تر چاپ و نقاشي قرار مي دهيم." اين برنامه با تلفيق كلاس هاي مستقر در استوديو در هنر و فن آوري هاي بومي با دوره هاي نوآورانه در تاريخ هنر بومي دست به خلاقيت زده است، اين برنامه شامل يك سال پايان نامه-نمايشگاه است، كه در آن دانشجويان "برنامه ريزي و اجراي نمايشگاه انفرادي خود را در گالري گلن. ساترلند قرار مي دهند. اكثر دانشجويان اغلب فعاليت هاي خود را براي به دست آوردن فرصت هايي براي آينده، مانند اقامت هنرمندان و برنامه هاي كارشناسي ارشد، ادامه مي دهند. "
فن آوري هاي خلاقانه در دانشگاه رجينا
پروفسور ربكا مي گويد: "ما بر ساختن مهارت هاي ضد آينده، مانند: خلاقيت، كنجكاوي، سازگاري، همكاري بين رشته اي اخلاقي، يادگيري خودمحور و آنلاين، ديدگاه هاي تاريخي و انتقادي، مسئوليت اجتماعي و اعتماد به نفس براي آزمايش با فن آوري هاي نوظهور متمركز شده ايم." اين برنامه خلاق فناوري با ارائه گزينه هاي مهم براي دانشجويان مقطع كارشناسي، رسانه هاي جديد، موسيقي و هنرهاي تجسمي را پيوند مي دهد تا دانشجويان بتوانند "رشد مفهومي و با اعتماد به نفس فضاهاي آينده را شكل دهند.
ثبات پايدار در دانشگاه MCMASTER
با توجه به اينكه تغييرات آب و هوا به عنوان يكي از بزرگترين تهديدات بشريت در حال وقوع است، مكاتب هنري نياز به ادغام شيوه هاي پايدار دارند آليسون مك كوئين، مدير دانشكده هنر، مي گويد: دانشكده به طور فعال تحقيق مي كند و مواد، رويكردها و فن آوري هاي ايمن تر و با مسئوليت پذيري محيط زيست را در همه دوره ها درج مي كند. "دانش آموزان ما روش هايي را براي محافظت از سلامتي خود در استوديو ياد مي گيرند و در عين حال در سلامت محيط نيز نقش دارند." استوديوهاي مدرسه به دستورالعملهايي عمل مي كنند كه از الزامات بهداشتي و ايمني دولت فراتر رفته است. براي مثال در سال 2016، يك سمپوزيوم با تمركز روي رويه هاي مربوط به محيط زيست انجام شد.
- چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۹ ۱۴:۴۲ ۶۶ بازديد
- ۰ نظر